Bedrijfsartsen zijn kritische mensen die altijd op de hand van de werkgever zijn. En die wel zéggen dat ze niks doorvertellen aan een werkgever. Maar dat achter de schermen natuurlijk gewoon doen. Toch? Zeker niet! Gelukkig niet. Ik ga je in dit blog vertellen wat je van een goede bedrijfsarts kan en mag verwachten.
Stel, Romée gaat naar de bedrijfsarts voor een gesprek. De bedrijfsarts stelt vast of er bij Romée sprake is van ziekte of gebrek. De arts beoordeelt de vraag ‘Is Romée echt ziek?’. Dan koppelt de bedrijfsarts terug aan Romée en haar werkgever wat Romée nog wel of niet kan. Hij geeft adviezen om het herstel te bevorderen. En om de terugkeer naar het werk goed te laten verlopen. Maar de bedrijfsarts zal nooit doorgeven aan de werkgever welke medische klachten Romée ervaart.
Dat mag hij niet doen vanwege de Wet verbetering poortwachter en de privacy wetgeving. Deze stellen vast dat het niet relevant is wat iemand heeft. Maar wel dat het van belang is wat die persoon nog kan. Zijn er voor Romée mogelijkheden om te werken? Dan is het voor Romées werkgever relevant om te weten hoe hij die mogelijkheden kan inzetten in het werk.
De bedrijfsarts geeft aan dat er sprake is van:
Van een bedrijfsarts mag je verwachten dat deze aangeeft:
Neem gerust contact met me op! Ik kan u meer vertellen en u in contact brengen met een goede bedrijfsarts.
There are no results matching your criteria. Please try again with different criteria.
Doe u voordeel met onze extra services, meldt u aan voor onze trainingen of sluit direct uw verzuimabonnement af.
Elk bedrijf is anders, en dat geldt ook voor de ondersteuning bij verzuim. Daarom bieden wij drie abonnementen aan – Basis, Uitgebreid en Compleet – zodat u altijd een pakket vindt dat bij uw bedrijf past.
Verzuimabonnement afsluiten