8.00u ’s morgens. Josien belt en meldt zich ziek. ALWEER! Dit is de derde keer in een jaar. Misschien heeft ze pech. Maar het kan ook zijn dat er een andere oorzaak schuil gaat achter het verzuim van Josien. Wat nu? Ga in gesprek. Ook al is Josien elke keer maar een paar dagen ziek. Met een gesprek toon je betrokkenheid, creëer je bewustwording en kun je duidelijke afspraken maken.
Houd het positief! Toon aandacht voor de persoon en wees duidelijk over de inhoud. Zoek naar oplossingen en afspraken die zorgen voor verandering. Denk in mogelijkheden. Voer dit gesprek met álle medewerkers die regelmatig verzuimen. Niemand wordt graag als uitzondering behandelt!
Josien blijft zich ziek melden. Ze is geen prater. En het is haar goed recht om niet alles aan jou als werkgever te vertellen. Wat nu? Schakel een deskundige in. Een gecertificeerde arbodienst kan je adviseren. De Casemanagers en Arbo Business Partners bij Assist Verzuim werken onder de verlengde arm van de bedrijfsarts. Dit betekent dat zij wél mogen doorvragen. En zij Josien verder kunnen helpen, ook wanneer Josien liever niet wil dat haar werkgever op de hoogte is van bepaalde zaken.
Daarnaast kan ik als Arbodeskundige langskomen om Josien en jou als werkgever:
Zo wordt het verzuim van nu korter. En het verzuim in de toekomst minder. Help jij medewerkers effectief om te gaan met verzuim?
Ik praat graag met je verder. Neem gerust contact met me op!
There are no results matching your criteria. Please try again with different criteria.
Doe u voordeel met onze extra services, meldt u aan voor onze trainingen of sluit direct uw verzuimabonnement af.
Bekijk onze abonnementen en sluit direct het abonnement naar uw wens af.
Sluit uw abonnement af