Zorg dat je niet te veel betaalt voor je zieke medewerker door gedegen verzuimbegeleiding!

Robert stuurt me een mail. Hij heeft een factuur gekregen van ons. Hij gunt zijn medewerker het beste, schrijft hij. En hij begrijpt dat als hij diensten afneemt hij daar dan een factuur voor krijgt. Maar sturen we hem voor elke actie opnieuw een rekening? 

250 euro per dag

Ik begrijp het wel. Ziekte van een medewerker is voor niemand fijn. In de eerste plaats niet voor de medewerker zelf. Maar ook niet voor de werkgever. Werk blijft liggen. Andere collega’s krijgen het drukker. Al het geregel rond de Wet Poortwachter. En inderdaad: een zieke werknemer kost gemiddeld zo’n € 250,- per dag aan directe kosten. Over de indirecte kosten hebben we het dan nog niet eens.

Investeringen doen

In de looptijd van de 104 weken van een verzuimdossier heb je als werkgever investeringen te doen. Consulten van de bedrijfsarts. Interventies geadviseerd door de  bedrijfsarts. Of een medewerker gaat het 2e ziektejaar in en er moet buiten de organisatie gekeken worden naar mogelijkheden voor werk. Dat zijn inderdaad flinke investeringen. Maar als je bedenkt wat de juiste investering aan sanctie kan voorkomen, dan valt de hoogte misschien nog mee.

Want het niet goed begeleiden van een zieke medewerker is nóg duurder. Als je namelijk niet voldoet aan de Wet Poortwachter, dan staat er aan de WIA-poort misschien wel een extra jaar loonsanctie te wachten. Auw! Dat doet pas écht zeer.

Kies het juiste abonnement

Gelukkig klaarde mijn telefoontje naar Robert al snel de lucht. Weten hoe en waarom is immers wel zo prettig. Ook spraken we nog even door over de abonnementsvorm van zijn bedrijf bij ons. En over de manier van factureren. We hebben onze dienstverlening verder afgestemd op zijn wensen.

Wij willen onze klanten het abonnement bieden dat het beste bij hen past: het vereiste basisabonnement of een wat uitgebreidere vorm. Sommige organisaties vinden het prettig voor elke actie van ons een factuur te krijgen. Anderen sluiten bij voorbaat liever zaken in bij hun abonnement.

Zorg ook voor een gesprek op maat met je arbodienst! Stem wensen en verwachtingen goed op elkaar af. Dat zorgt voor een soepele samenwerking. En een vlekkeloze verzuimbegeleiding. Het je hierover vragen? Bel mij of je accountmanager? We denken graag met je mee!

 

In mijn volgende blog ga ik verder in op onze abonnementsvormen? En wat de beste keus in verschillende situaties is. Werkse!