Dit zijn voor mij, de rustige maanden zo vlak na de Rijsserbergloop. Die prachtige loop waar wij met Assist Verzuim hoofdsponsor van zijn. Een taak die we heel serieus nemen. Vanaf oktober komen we als marketingafdeling al samen met de technische commissie van de AV Rijssen. Zij zijn de organisatie van de loop. We delen onze kennis en expertise op gebied van marketing, communicatie en PR. Zij delen hun dromen en ideeën en samen zorgen we ervoor dat de Rijsserbergloop elk jaar weer grootser wordt.

Vorig jaar was een mijlpaal
Voor het eerst in de 30-jarige geschiedenis van de loop was deze uitverkocht. Dat bood kansen maar ook uitdagingen voor 2019. Hoe worden we grootser als we niet in aantallen kunnen groeien? We gingen het zoeken in beleving en uitstraling. Er ontstonden prachtige plannen en een goede taakverdeling tussen de marketingafdeling van Assist Verzuim en de technische commissie.

Runfluencer, magazine en aftermovie
In het voorjaar startten de clinics en begint het echte voorbereidingswerk, er werd afgestemd met de organisatie, wat zijn de ervaringen?  En op ons kantoor zijn we druk bezig om zo veel mogelijk collega’s enthousiast te krijgen. We bedenken het runfluencer blog waarin een inzetbaarheidsadviseur een kijkje geeft in de voorbereidingen van de loop. Bedrijven worden gestimuleerd om zich in te schrijven, we maken een prachtig magazine om de sfeer en beleving te delen. Op het hoogtepunt zo’n 1 tot 2 maanden voor de loop komt de prachtige kans om een aftermovie in 360 graden te produceren. Een ambitieuze samenwerking die vraagt om veel afstemming tussen alle partijen. Maar als dit gaat lukken dan is dit een beleving zoals geen ander.

14 juni komt snel dichterbij.
Je merkt op kantoor dat het leeft, iedereen wil onderdeel zijn van de Rijsserbergloop, ook de collega’s die niet mee lopen. Hoe kunnen ze meer betrekken? We regelen een fotobooth, een aandenken voor de lopers na afloop en een mooie manier om collega’s te betrekken. Zij bedienen de fotobooth.

En dan is het zover, de dag van Rijsserbergloop.
Overdag rijden we nog een keer naar de atletiekbaan om de commissie een hart onder de riem te steken en de fotobooth te plaatsen.  We bieden nog wat helpende handjes met rallytentjes en dranghekdoeken. En ’s avonds is het vliegen voor ons. Heeft iedereen het juiste startnummer, missen er geen badges, hoe gaat het met de fotobooth, zijn we tevreden met alle uitingen van Assist Verzuim op het terrein, is de fotograaf aanwezig, hoe staat het met de aftermovie, welke collega’s starten wanneer? Als de laatste deelnemers van de 5 km rond 9 uur over de finish komen zit het er op. Tijd voor gezelligheid en ontspanning, wat was het weer een prachtige editie en wat zijn we trots dat we hoofdsponsor zijn en dit een van de taken van ons als marketeers is.

Het allermooiste?
De samenwerking tussen verschillende partijen. En dat je op zo’n dag realiseert dat je echt verder komt als je de krachten bundelt. De bevlogenheid van de commissie, de energie van de deelnemers, de creativiteit van de foto- en filmmakers, het enthousiasme van de collega’s. Dat samen zorgt dat het een pracht evenement is. En dat het vooral een plezier is om hier een bijdrage aan te leveren. Dan prijs ik me gelukkig met een baan als deze.

En dan heb je nog wat van me tegoed.
Namelijk de aftermovie. Het wachten wordt echt beloond en je kunt meegenieten met de prachtige aftermovie van de Assist Verzuim Rijsserbergloop​. In 360 graden! Zo kun je de editie van 2019 (her)beleven alsof je er zelf tussen staat. De aftermovie (in 360° en regulier) vind je op ons Youtube kanaal. De 360° functionaliteit werkt alleen in de Youtube App. http://bit.ly/2xRBmsP

14-06-2019: Atletiek: Assist verzuim Rijsserbergloop 2019