Zoals u weet heeft het COVID-19 virus de hele wereld in haar greep. Het grootste deel van Nederlandse bevolking werkt nu thuis om het virus terug te dringen. Sportaccommodaties zijn voor volwassenen gesloten. Wij moeten dus een andere manier vinden om vitaal te blijven, maar hoe doen we dat? In deze blog krijgt u praktische oplossingen hoe u en uw werknemers thuis fit kunnen blijven.

Hoe blijft Assist Verzuim thuis fit?
Iedereen heeft een andere sport waardoor hij of zij fit blijft. Planken, mountainbiken, hardlopen, wielrennen en de kinderen bezig houden zijn in ons team de grote favorieten. Bij buitensporten zoals hardlopen, mountainbiken en wielrennen houden wij rekening met de regels die de overheid ons heeft opgelegd. Er steekt één sport met kop en schouders boven uit: planken. Bij Assist Verzuim planken wij namelijk gezamenlijk om de 2 uur! Hoe we dit volhouden? We motiveren elkaar continu. Hierdoor blijven we fit én in contact met elkaar. Zo stimuleren we onze vitaliteit en verbeteren we de saamhorigheid. Dit is zeker aan aanrader, ook voor uw werknemers.

Weinig motivatie? Doe een challenge!
Veel werknemers hebben een tekort aan motivatie, want zoveel thuis zijn is lastig. Soms worden we er een beetje suf van. Het kan de mentale staat van uw werknemers sterk beïnvloeden. Sporten is dan één van de beste oplossingen, maar hoe krijgt u uw werknemers zover?
Challenges zijn goede stimulansen voor uw werknemers. Opdrukken, traplopen en planken zijn leuke vervangende sporten. Deze sporten kunt u als werkgever ook makkelijk omzetten in een challenge. Daag uw werknemers uit om zoveel mogelijk trappen te lopen op een dag. Maak een competitie wie het vaakst per week kan opdrukken, of het langst kan planken. Een kleine tijdsinvestering, wat zich omzet tot betere prestaties van uw werknemers. In de blog “Zo verbetert u de  vitaliteit van uw medewerkers tijdens de coronacrisis” vertellen we u hier meer over.

Sporten die u binnen en buiten kunt doen
Yoga is een makkelijke sport die u binnen kunt doen, maar momenteel ook perfect voor buiten. Het is mooi weer, u kunt de yogaoefeningen ook buiten uitoefenen in een heerlijk zonnetje. Dit stimuleert uw gezondheid ook op een andere manier. Door even buiten te zijn zorgt ervoor dat u meer vitamine-D binnen krijgt. Als u niet weet wat voor houding u kunt oefenen, dan zijn er op YouTube talloze video’s beschikbaar met de leukste oefeningen.
Een andere sport die u buiten en binnen kunt uitoefenen is touwtjespringen. Touwtjespringen gaat buiten het makkelijkst, maar met een beetje ruimte in huis kunt u het ook binnen doen. Touwtjespringen is één van de meest intensieve sporten om thuis uit te voeren, hiermee verbrand u erg veel calorieën. Maar pas wel op het is een blessure gevoelige sport!

Buiten sporten
Buiten sporten is zeker niet verboden en wordt ook aangeraden. Een frisse neus halen door even buiten te fietsen maakt uw hoofd leeg en hierna kunnen u en uw werknemers weer geconcentreerd aan het werk. Blijf gezond en vitaal door veel te bewegen, maar hou u wel aan de richtlijnen van het RIVM. Sport niet meer dan met 2 anderen samen en hou ter alle tijde 1,5 meter afstand. Bekijk onze social media-kanalen hoe wij fit blijven, misschien geeft dit u inspiratie en brengt dit u op mooie ideeën!