Betrokken medewerkers zijn goud waard. Ze zitten vol bruikbare ideeën waarvan het management kan profiteren. Ze zetten hun beste beentje voor. Ze zijn ambassadeur van uw organisatie. En bovendien: ze vallen minder snel uit. Betrokkenheid is een belangrijke factor bij duurzame inzetbaarheid.
In veel organisaties neemt de directie besluiten die top down de organisatie in gestuurd worden. Lang niet altijd worden ze gedragen op elk niveau in de organisatie. Werknemers vinden de beslissingen die genomen worden, lang niet altijd logisch.
Nu denk je: “Moet we alles dan in onze organisatie afstemmen met ons personeel? Moet iedereen een plasje doen over elk besluit? Dan zijn we jaren bezig!”. Natuurlijk hoeft dit niet. Besluiten moeten soms op een hoger niveau genomen worden. En toch is juist communicatie het sleutelwoord bij het versterken van betrokkenheid. Hieronder drie adviezen.
Een klant die we ooit bezochten, laat haar personeel meedenken. Maandelijks reiken ze een cadeaubon uit aan de degene die het meest creatieve idee had om efficiënter te werken of de beste oplossingen zocht voor de klant. Ze investeren niet meer in dure externe medewerkers om naar problemen te kijken. Ze vragen hun werknemers naar hun kijk op een probleem. Dit zorgt zelfs voor een omzetstijging van werkgever. En – nog veel belangrijker – dat het personeel zich betrokken voelt. En duurzaam inzetbaar blijft.
Neem dan contact met ons op!
There are no results matching your criteria. Please try again with different criteria.
Doe u voordeel met onze extra services, meldt u aan voor onze trainingen of sluit direct uw verzuimabonnement af.
Bekijk onze abonnementen en sluit direct het abonnement naar uw wens af.
Sluit uw abonnement af